همدل

مرجع مطالب و اطلاعیه های دانشجویی

همدل

مرجع مطالب و اطلاعیه های دانشجویی

دومین دوره مسابقات رباتیک دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه های ایران

دومین دوره مسابقات رباتیک دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه های ایران با حضور 23 تیم از دانشگاه های مختلف ایران روز یکشنبه 16 اسفند ماه 1394 در سالن نمایشگاهی دانشگاه امیر کبیر در دو بخش مقدماتی و نهایی برگزار شد. در بخش مقدماتی 9 تیم توانستند به بخش نهایی مسابقات راه پیدا کنند و در نهایت بعد از ساعت ها رقابت و تلاش بی وقفه برگزیدگان این دوره از مسابقات مشخص شدند.

از جمله نکات مثبت این مسابقات این بود که به منظور راهنمایی و تبادل تجربیات، کارگاه های آموزشی برای تیم های شرکت کننده در نظر گرفته شده بود.

امید می رود مسابقاتی نظیر این در ادامه مسیر ارزشمند خود را حفظ کنند و با ارتقای سطح کیفی، علمی و فنی در شکوفا شدن نتایج آن در عمل نقش پر رنگ تری ایفا کنند.

اما فارغ از اینکه مسابقات مانند این تا چه حد در دستیابی به اهداف تعیین شده ی خود موفق عمل می کنند، صرف توجه به موضوع و جلب مشارکت دانشجویان می تواند نتایج قابل توجهی در بر داشته باشد. حضور سرمایه گذاران در این رویداد ها و جلب نظر آنان برای سرمایه گذاری روی دانشجویان در نهایت به شکوفایی فعالیت ها و توانایی هایشان در حوزه های علمی می انجامد و باعث شکل گیری زنجیره ای می شود که نه تنها به نفع کسب و کارهای فعال در این زمینه، بلکه به نفع دانشجویان و جامعه خواهد بود.

مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات رباتیک دانشجویان غیرایرانی دانشگاه های ایران ساعت 20 شامگاه روز یکشنبه ۱۶ اسفند در سالن فجر دانشگاه امیر کبیر به کار خود پایان داد.

به گزارش همدل (مرجع مطالب و اطلاعیه های دانشجویی)، دکتر مجتهدی مدیر کل دانشجویان بین الملل دانشگاه امیرکبیر در این مراسم گفت: مسابقات رباتیک دانشجویان غیر ایرانی اولین بار به میزبانی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در قزوین برگزار شد و هنگامی که خواسته شد تا دومین دوره این مسابقات به میزبانی دانشگاه امیر کبیر برگزار شود ما با روی گشاده پذیرفتیم و از آن استقبال کردیم.

وی افزود: در این مسابقات دانشجویان غیر ایرانی کشورهای مختلف حضور داشتند که مهم ترین آن کشورهای افغانستان، عراق، لبنان و سوریه بودند، در اجرای این مسابقه ارگان ها و انجمن های مختلفی همکاری داشتند از قبیل: اداره کل انجمن های علمی دانشگاه امیرکبیر، پژوهشکده فناوری های نو، انجمن علمی رباتیک امیر کبیر، انجمن رباتیک امیر کبیر و برق و صنعت تسلا

 

 

برگزاری کارگاه های تخصصی و لیگ های متنوع

حسین ذبیحی دبیر انجمن رباتیک دانشگاه امیر کبیر گفت: انجمن علمی رباتیک دانشگاه امیر کبیر برای تقویت بنیه علمی کارگاه های مختلفی را برگزار کرده و خواهد کرد با استفاده از نخبگانی که در زمینه رباتیک فعالیت می کند و سعی داریم این بنیه علمی و پتانسیل بسیار زیادی که دوستان دانشجوی بین الملل در دانشگاه های مختلف دارند را تقویت کنیم تا با کمک شما بتوانیم دوره ویژه ای و لیگ های متنوع در کنار شما داشته باشیم.

 

 

حمایت مالی از مسابقات و پایان نامه های دانشجویان افغانستانی                         

مصباح خاوری نماینده برق و صنعت تسلا و حامی این دوره از مسابقات گفت: ای کاش به جای بسیاری از مراسم هایی که در بین ما مهاجرین برگزار می شود، این مسابقات جایگزین شود تا ما هم بتوانیم مانند اروپا صاحب یک انقلاب صنعتی شویم.

وی گفت: یکی از اهداف ما از برگزاری این مسابقات تشکیل یک تیم بسیار قوی برای بخش فنی و خدمات پس از فروش تسلا می باشد. بعد از تشکیل این تیم افراد دیگری را از بین این دوستان انتخاب می کنیم تا به عنوان کارشناس آموزش ببینند و در بخش فنی ما مشغول به کار شده و تجربه کسب کنند تا به عنوان مدرس در دوره هایی که در افغانستان برگزار می کنیم مشغول به تدریس شوند.

وی افزود: ما اعلام می کنیم و آماده ایم اکثر دانشگاه های افغانستان (چه دولتی و چه خصوصی) که در زمینه برق فعال هستند و نیاز به آزمایشگاه برای تجهیزات اتوماسیون خود دارند در صورت درخواست کتبی صد در صد تجهیز کنیم.

خاوری در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: برق و صنعت تسلا از این به بعد از تمام مسابقاتی که در زمینه های رباتیک، برق و الکترونیک و همچنین پایان نامه های رشته برق، از دانشجویان افغانستانی حمایت مالی می کند.

 

هر چه که در توان است در خدمت عزیزان قرار می گیرد/ کمک مالی سفیر از هزینه های شخصی

نصیراحمد نور سفیر جمهوری اسلامی افغانستان گفت: در هر جا، هر کشور و در هر نقطه ای از دنیا که فرصت هایی برای مهاجرین مساعد می شود درخشش خاص خود را در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی نشان می دهند و این نوید دهنده ی این است که کشور ما آینده با سعادت و با عزتی را پیش رو دارد، این سرمایه های بزرگ انسانی که ما در جمهوری اسلامی ایران شاهد آن هستیم و  همچنین در بیش از 70 کشور دنیا که مهاجرین ما به آنجا رفته اند بخصوص نسل های جوانی که در دنیای هجرت به دنیا آمده اند در رشته ها و تخصص های مختلف کسب دانش و مهارت کردند که این زحمات و هزینه ها ضایع شدنی نیست و افغانستانی که همه می دانند مملو از سرمایه های بسیار فراوان طبیعی است. ان شاءالله که این سرمایه های انسانی و طبیعی از قوه به فعل در بیاورد و مورد بهره برداری قرار بدهد و افغانستان از نیازمندی به بیرون رهایی پیدا بکند.

وی گفت: می دانید که افغانستان کشوری است که برخواسته از آواره های جنگ می باشد و نزدیک به 4 دهه است که متاسفانه دچار فتنه‌های گوناگونی شده که از بیرون تحمیل می شود و بخاطر این جنگ ها کشور ما صدمه دیده و زیربناهای ما از بین رفته و هنوز هم با وجودی مه بیش از 40 کشور قدرتمند به افغانستان آمده اند نتوانستند گروه های تروریستی و افراطی را قلع و قمع کنند و حالا مردم و نیروهای امنیتی افغانستان به تنهایی در برابر این ها ایستاده و قربانی می دهد و نه تنها دفاع از افغانستان بلکه از همسایگان، منطقه و فرامنطقه را هم برعهده دارند و ان شاءالله آن روزی می رسد که افغانستان از نقطه نظر مالی، بودجه و این مسائل روی پای خود بایستد و این دانشجویان عزیز و نخبگان افغانستان را آن گونه که شایستشان است تقدیر بکنند و تا آن زمان هر چه که در توان است در خدمت عزیزان قرار می گیرد.

لازم به ذکر است نصیر احمد نور سفیر جمهوری اسلامی افغانستان از هزینه شخصی خود مبلغ 500 دلار به انجمن رباتیک افغانستان کمک مالی کردند و این قول را دادند که بخش مالی سفارت به طور جدی این برنامه را دنبال کند تا کمک قابل توجهی به انجمن رباتیک افغانستان اختصاص یابد.


این مسابقه می تواند دستاوردهای خوبی را به همرا داشته باشد

راجح صابر عبود الموسوی سفیر عراق گفت: معلم نقش مهمی را در زندگی ما ایفا می کند و این معلم بود که به ما آموزش داد ئ دانش را به ما عرضه داشت، معلم بود که ما را به این جا رساند و اگر من این جا در مقام سفیر دارم صحبت می کنم از تلاش های معلم است. در حقیقت همه ی ما مدیون معلم و استاد هستیم که ما را به این جا رسانده و آینده ما را این قشر تضمین کرد. این مسابقه می تواند دستاوردهای خوبی را به همرا داشته باشد و تلاش شما را در برگزاری این مسابقه تبریک می گویم.

عبودالموسوی عنوان کرد: من در تابلوی تبلیغاتی این مسابقات مشاهده کردم که نوشته شده بود اجنبی(خارجی) می دانیم ما همه برادر هستیم، این اجتماع ما پیروزی بزرگ جمهوری اسلامی ایران است که این فرصت را برای ملت های مختلف فراهم کرد تا بتوانیم در کنار هم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: آینده کشورهای ما در دستان شماست و تلاش ها و همبستگی های شما دانشجویان از ملیت های مختلف، شما فرزندان ما هستید و سازندگان آینده ی ما، برای شما آرزوی پیروزی در تمام مراحل زندگی را دارم و برای همه کشورهای اسلامی پیروزی در همه زمینه ها را از خدا خواستارم.

لازم به ذکر است سفیر جمهوری اسلامی عراق قول کمک مالی به مبلغ بیست میلیون ریال را به انجمن رباتیک افغانستان دادند.

 

برگزاری مسابقات رباتیک در افغانستان

محمد آصف طیبی دبیر دومین دوره مسابقات رباتیک دانشجویان غیرایرانی گفت: ابتدا لازم است توضیحاتی را در رابطه با عنوان مسابقات داده شود بخصوص عنوان دانشجویان غیرایرانی ما این عنوان را در مقابل دانشجویان خارجی قرار دادیم که بار منفی کمتری دارد، به پیشنهاد دکتر شیری از این پس لغت بین الملل را جایگزین غیرایرانی خواهیم کرد که لغت و اصطلاح بسیار مناسب تری می باشد.

وی افزود: دوره اول مسابقات رباتیک در یک لیگ مسیریاب ساده و مختص دانشجویان افغانستانی در دانشگاه بین المللی امام خمینی برگزار شد و دومین دوره آن در لیگ مسیریاب ویژه به میزبانی دانشگاه امیرکبیر و برای دانشجویان بین الملل که در این دوره از 4 کشور افغانستان، عراق، لبنان و سوریه شرکت داشتند.

طیبی عنوان کرد: ما برای آینده برنامه هایی در نظر داریم از جمله برگزاری مسابقات رباتیک در افغانستان است، تابحال چنین مسابقاتی در افغانستان برگزار نشده است و ما این پتانسیل را میبینیم، تصمیم گرفتیم این مسئله را پیگیری کنیم و خوشبختانه انجمن مخترعین افغانستان نیز اعلام آمادگی و همکاری کردند و ما در حال برنامه ریزی و رایزنی برای اجرای این برنامه هستیم.

وی گفت: برنامه بعدی ادامه مسابقات رباتیک در ایران است و همین طور دوره های سوم، چهارم و الی آخر ادامه دهیم و امیدواریم باز بتوانیم از مساعدت دانشگاه امیرکبیر برخوردار شویم و با همکاری انجمن ها و بخش های مختلف این اتفاق بیفتد.


برگزیدگان دومین دوره مسابقات رباتیک دانشجویان غیر ایرانی

*** رتبه ی اول و جایزه ی بیست میلیون ریالی مسابقات رباتیک به تیم "آرنما" رسید.

"آرنما" متشکل از پنج نفر می باشد و مستقل از دانشگاه در این مسابقات شرکت کرده است

 

*** رتبه ی دوم و جایزه ی دوازده میلیون ریالی  آن هم به تیم AUT رسید.

AUT  هم متشکل از پنج نفر می باشد و از دانشگاه امیر کبیر در این مسابقات شرکت کرده است.

 

*** رتبه ی سوم و جایزه ی هشت میلیون ریالی  مسابقات به تیم Galaxy رسید.

Galaxy متشکل از یک نفر می باشد و از دانشگاه بین المللی امام خمینی در این مسابقات شرکت کرده است.

 

تیم خلاق و  جایزه ی پنج میلیون ریالی  مسابقات هم به تیم MasRash رسید.

MasRash متشکل از دو نفر و از دانشگاه شهاب دانش در این مسابقات شرکت کرده است.


لوح یادبود دومین دوره مسابقات رباتیک دانشجویان غیر ایرانی

لوح یادبود این مسابقات هم به دلیل حمایت  برای برگزاری دومین دوره مسابقات رباتیک دانشجویان غیرایرانی دانشگاه های ایران به افراد زیر رسید:

 

* سهیل شریفی آل آقا کارشناس روابط بین‌الملل دانشگاه امیرکبیر

* مصباح خاوری مسئول برق و صنعت تسلا

* نصیراحمد نور سفیر جمهوری اسلامی افغانستان

* راجح صابر عبود الموسوی سفیر جمهوری اسلامی عراق

 

در پایان مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات رباتیک دانشجویان غیر ایرانی مسئولان دانشگاه امیرکبیر قول میزبانی سومین دوره این مسابقات را در سال آینده در همین دانشگاه دادند.



گزارش: حمید انوری

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">