همدل

مرجع مطالب و اطلاعیه های دانشجویی

همدل

مرجع مطالب و اطلاعیه های دانشجویی

چهارشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۵۶ ق.ظ

پاسخ به برخی سوالات



  • چرا #همدل در مورد اخبار مهاجرین و دانشجویی که در خبرگزاری های ایران منتشر می شود حساسیت زیادی به خرج می دهد؟

#همدل یک کانال خبری است که به وسیله دانشجویان و با همکاری انجمن های دانشجویی اداره می شود. از آنجایی که خبرگزاری های رسمی چون فارس، تسنیم و باشگاه خبرنگاران جوان بخش ویژه افغانستان را مدتی است که راه اندازی کرده و بیشتر خبرگزاری های داخلی و خارجی هم به مطالبی که در این رسانه ها منتشر می شود استناد و مطالب آنها را بازنشر می کنند. بدیهی است که ما هم حساسیت خاصی به خرج دهیم.


  • چرا #همدل این مسائل را به صورت خصوصی با این خبرگزاری ها در میان نمی گذارد تا اخبار خود را اصلاح کنند؟

#همدل قبل از اینکه مطالبی اینچنینی را منتشر کند با مسئولین این خبرگزاری ها ارتباط می گیرد و این نکات را به صورت خصوصی متذکر می شود. در صورتی که همچنان خبر اصلاح نشد؛ متن اعتراضی منتشر می کند. همچنین ما آماده کمک به این خبرگزاری ها برای انتشار درست اخبار حوزه دانشجویی هستیم.


  •  آیا این حساسیت های #همدل بی مورد یا زیادی نیست؟

خیر اینطور نیست، خبری چندین ماه پیش توسط یکی از همین خبرگزاری ها (از ذکر نام خودداری می کنیم) منتشر شده بود با تیتر «مقاوم ترین پل فولادی توسط دانشجویان افغانستانی ساخته شد» این خبر در حالی انتشار یافته بود که مقاوم نخست مسابقه ملی پل فولادی توسط تیم دانشگاه قم کسب شده بود که متشکل بود از یک تیم پنج نفره که دو تن از آنها را دانشجویان افغانستانی تشکیل می دادند. تیتر این خبرگزاری باعث شد میان دانشجویان افغانستانی و ایرانی دانشگاه قم درگیری به وجود بیاید. هر چند که این خبر اصلاح شد ولی همچنان سایه کدورت بر روابط آن دانشجویان سایه افکنده است.


در مورد بنیاد تبسم، خبری که ابتدا با عنوان «فراخوان بنیاد ایرانی تبسم برای اهدای لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان افغانستانی» منتشر شد علاوه بر تسنیم در هیجده سایت خبری دیگر هم با استناد به آن باز نشر شده است هر چند آن را بعد گذشت ساعتی به شیوه خود اصلاح کردند ولی همچنان در سایر سایت های خبری به شیوه ابتدایی منعکس شده و طبیعتا اصلاح هم نخواهد شد.


#همدل می کوشد تا مطالب را بدون دیدگاه و قضاوت شخصی و با تکیه بر واقعیات منتشر کند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">