همدل

مرجع مطالب و اطلاعیه های دانشجویی

همدل

مرجع مطالب و اطلاعیه های دانشجویی

سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۲۱ ب.ظ

طرح بورسیه ویژه داوطلبان کشور افغانستان

دانشگاه بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام (واقع در شهر مشهد، ایران) در نظر دارد به تعدادی از متقاضیان مستعد علمی و واجد شرایط، بورسیه تحصیلی اعطا نماید. مدارک اعطا شده به دانش‌آموختگان مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دولت جمهوری اسلامی ایران بوده بنابراین علاوه بر اینکه در داخل ایران دارای ارزش استخدامی است، جهت ادامه تحصیل قابل ترجمه و با تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاههای خارج از ایران قابل ارائه خواهد بود.

 این دانشگاه با برخورداری از حمایت آستان‌قدس رضوی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سازمانهای فرهنگی و اقتصادی ایران، از شناخته‌شده‌ترین دانشگاه‌های غیر دولتی در ایران است. دانشگاه با فراهم آوردن امکانات و تجهیزات مدرن آموزشی و تحقیقاتی، مطابق با شاخص ها و استانداردهای ملی و بین المللی و بهره مندی از اساتید مجرب و با داشتن قریب به شش هزار دانشجو در تمام مقاطع تحصیلی توانسته است در زمره معتبرترین مراکز آموزش عالی غیر دولتی جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

تحصیل در دانشگاه بین المللی امام رضا (علیه السلام) :

دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) علاوه بر فراهم آوردن محیط آموزشی زنده و پرشور، سعی داشته است از نظر فرهنگی‌ نیز فضایی بالنده و پویا ایجاد نماید. این دانشگاه همچنین در بهترین نقاط شهر مقدس مشهد واقع شده است.

دانشگاه در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و در دوره های حضوری و مجازی دارای رشته های تحصیلی متنوعی می باشد. برای اطلاع از رشته ها و جنسیت پذیرش (مرد یا زن) در هر رشته به وب‌سایت دانشگاه به آدرس www.imamreza.ac.ir  بخش «دانشگاه در یک نگاه» مراجعه فرمایید.

شیوه گزینش دانشجو:

داوطلبان مقیم کشور افغانستان می‌توانند با مراجعه به سایت دانشگاه بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام، تقاضای پذیرش خود را ثبت، و مدارک لازم در محل مورد نظر را بارگذاری نمایند. بعد از ثبت نام اولیه، شورای پذیرش و بورسیه دانشجویان غیر ایرانی به بررسی درخواست‌های ثبت شده خواهد پرداخت. به‌این ترتیب، متقاضیان واجد شرایط در دانشگاه پذیرش و اطلاع رسانی لازم به پذیرفته‌شدگان صورت خواهد گرفت. علاوه بر آن، بخشی از متقاضیان بر اساس معیارهای عمومی گزینش و استعداد علمی (رزومه علمی، فرهنگی و اجرایی) جهت استفاده از بورسیه امام رضا علیه‌السلام انتخاب و دانشگاه با دانشجویان منتخب جهت انجام مقدمات لازم تماس خواهد گرفت.

تذکر 1: کلیه درخواست‌های ثبت شده در سامانه پذیرش دانشگاه به‌طور خودکار برای اختصاص بورسیه تحصیلی امام رضا علیه‌السلام نیز بررسی خواهد شد و نیازی به درخواست یا تماس اضافی از سوی متقاضی نیست.
تذکر 2: داوطلبانی که برای اعطای بورسیه انتخاب نشوند، می‌توانند به صورت غیربورسیه در دانشگاه ثبت‌نام نمایند.
تذکر 3: صرفاً ثبت درخواست و ارسال مدارک هیچ تعهدی را برای دانشگاه جهت اعطای بورسیه ایجاد نخواهد کرد و تصمیم‌گیری نهایی توسط شورای پذیرش و بورسیه دانشگاه انجام و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

شرایط عمومی پذیرش:

  • احراز صلاحیت‌های عمومی و نداشتن منع قانونی برای تحصیل و اقامت در ایران[1] مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و پس از تأیید مراجع ذی‌صلاح.
  • گواهی‌نامه معتبر سلامت جسمی و روحی به تایید پزشک معتمد نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشور متبوع.
  • داشتن گواهی پایان دوره متوسطه و کارشناسی یا معادل آن به ترتیب برای ورود به دوره‌های کارشناسی و کارشناسی‌ارشد.

شرایط اختصاصی برای بورسیه:

  • حداقل معدل مدرک متقاضیان برای ورود به هریک از مقاطع به شرح ذیل می‌باشد:
  • معدل کل بالای  (80 از 100) در مقطع تحصیلی دوره ثانوی (دیپلم متوسطه) برای ورود به مقطع کارشناسی (لیسانس) 
  • معدل کل بالای 17 برای ورود به دوره کارشناسی ارشد (ماستر).

 تسهیلات بورسیه اعطایی:

  • شهریه دوران تحصیل (8 ترم تحصیلی دوره کارشناسی / 4 ترم تحصیلی دوره کارشناسی ارشد).
  • تغذیه (سلف سرویس دانشگاه) و خوابگاه.
  • کمک هزینه تحصیلی زندگی 300 تا 500 هزار تومان در هر نیم سال تحصیلی.

زمان‌های مهم:

  • ثبت نام از طریق سایت دانشگاه: از 18 تا 25 شهریور 1395 (Sep 8-15, 2017)
  • اعلام نتایج پذیرش از طریق وب‌سایت دانشگاه: 31 شهریور 1395 (Sep 21, 2017)
  • برای اطلاعات بیشتر یا هرگونه سوال با ایمیل admission@imamreza.ac.ir یا با شماره تلفن

 98-51-38041+  داخلی 1428 تماس حاصل فرمایید.

[1] پذیرفته‌شدگان لازم است پس از پذیرش به دریافت گذرنامه و ویزای معتبر بر اساس ضوابط اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران اقدام نمایند. متقاضیانی که در سال آخر تحصیلات دوره ثانوی (دیپلم متوسطه) یا دوره لیسانس هستند، لازم است گواهی اشتغال به تحصیل مورد تأیید را در محل مورد نظر بارگذاری نمایند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">